Överkroppspass

Publicerat 2015-03-25, klockan 13:43:56
i kategorierna hälsa, kost, träning, vardag,
Hallå där! Idag var det dags att köra lite överkropp på gymet. Har nämligen gått över till halvkroppsupplägg för att träna alla kroppens muskler minst 2 gånger i veckan. Kör även på rullande schema så jag har inga bestämda träningsdagar eller vilodagar vilket känns helt fantastiskt faktiskt! 

Så dagens pass var överkropp och började med lite uppvärmning för axlarna. Utåt- och inåtrotationer,  facepull och lite axelrullningar. Axeln kändes bra under uppvärmningen och sen var det daga för själva passet. 
Bröstpress i maskin, kanske jag dock borde ha skippat? Men han sa pressövningar ovanför huvudet? Aja, det gick okej. Tog det lugnt och körde på låg vikt.
Facepulls, sidolyft med hantlar, sittande smal rodd, dropset i bröstpressmaskinen och sist cableflyes.

Avslutade passet med hantelcurl, enarms pushdown, dropset cablecurl och dropset pushdown. Pump i armarna blev det ju definitivt!


Till våffeldagens ära blev det pannkakslunch efter proteinbar och dusch. Kalasgott!

Axeln känns hittills okej och hoppas att det fortsätter så :)

Kommentarer
Amanda Ström

Skönt att axeln är okej, hoppas den blir bättre snart :)

2015-03-25 @ 13:54:30  /  URL: http://www.amandastrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback